02-1

معرفی عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی یکی از سخت ترین و مهمترین انواع عکاسی می باشد که یکی از راه های تاثیرگذار برای جذب مخاطب است که این تصاویر باید جذاب ، شفاف و زیبایی محصولات را به مشتری نشان دهد به همین منظور ما در این مقاله به معرفی عکاسی تبلیغاتی می پردازیم.

هدف از عکاسی تبلیغاتی

برای معرفی عکاسی تبلیغاتی باید عکس های پر شور و انرژی باشد و پیام را به مخاطب به صورت شفاف و خلاصه نشان دهد و هدف از این عکس ها نمایش کالا به صورت بهترین شکل و تشویق مشتری و جذب آن برای خرید محصول می باشد.

عکس های تبلیغاتی معمولا بدون پیش زمینه هستند یعنی اکثرا شفاف می باشند و بیشترین هدفی که این عکس ها دارند این است که ذهن مخاطب را درگیر خود کند و ایده ، ترکیب بندی و فضای رنگ از موارد بسیار مهم در نکات عکاسی تبلیغاتی است و همینطور می توان گفت که کیفیت عکس هم بسیار مهم می باشد و این عکس ها باید از رزولوشن resolution   یا وضوح تصویر بالا و شارپ و وسعت تونال آن باید وسیع باشد.

تاریخ تکامل عکاسی تبلیغاتی

در مورد معرفی عکاسی تبلیغاتی باید گفت که عکس های تبلیغاتی به سرعت در حال پیشرفت است و در سال های پیدایش عکاسی مشکلات بسیاری در جلوی راه آنها قرار داشت از جمله لایه های حساسیemulsion   به اندازه کافی به نور حساس نبودند و دوربین ها ابتدایی بودند و استودیوها در طبقات بالا قرار داشت و آب و هوای نامساعد بر روی عکاسی اثر می گذاشت و دسترسی به نور و فلاش ‌کم بود ولی با پیشرفت تکنولوژی این مشکلات از بین رفت و به راحتی می توان یک عکاسی تبلیغاتی برای یک محصول انجام داد و آن محصول را به همه معرفی کرد.

رواج عکاسی تبلیغاتی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی معرفی عکاسی تبلیغاتی بسیار راحت شده است و استفاده از عکاسی در تبلیغات رواج پیدا کرده است و بیشتر استودیوهای جدید و بزرگ به عکاسی تجاری و تبلیغاتی روی آوردند و حتی بعضی به خلق عکس های تخیلی برای توسعه محصولات خود پرداختند و همینطور دوربین های دیجیتالی کمک بسیاری به عکاسان حرفه ای تبلیغاتی کرد.

یک عکاس تبلیغاتی چکار می کند ؟

برای معرفی عکاسی تبلیغاتی باید ببینیم که یک عکاس به چه صورت کار می کند ؟ برای اینکه یک عکس مناسب بگیرد باید چه نکات عکاسی تبلیغاتی را رعایت کند ؟ و به چه نوع عکسی احتیاج دارد ؟

این کار مستلزم صحبت کردن با کارفرما یا مشتری است و مشتری باید به صورت کامل و دقیق مشخص کند که چه نوع عکسی و تبلیغی را می خواهد به مخاطب منتقل کند و بعد از این مرحله عکاس به دنبال مقدمات برداشت عکس می پردازد و این مقدمات شامل فراهم سازی کالا توسط مشتری ، تعیین محل عکاسی به وسیله عکاس و انتخاب یک مکان مناسب در فضای داخلی و بیرونی خواهد بود و عکاس اقدام به برداشت چند عکس می کند و مرحله آخر روتوش و کارهای گرافیکی و ادیت است و استفاده از افکت های ویژه هم از کارهای تاثیر گذار عکاس بر روی تصاویر می باشد.

اهمیت کیفیت در عکاسی تبلیغاتی

یکی از مولفه های مهم در معرفی عکاسی تبلیغاتی و از نکات عکاسی تبلیغاتی که باید به آن توجه کرد کیفیت تصویر می باشد که باید دارای شفافیت ، وضوح کامل ، طیف وسیعی از رنگ دانه ها می باشد و امروزه با استفاده از دوربین های دیجیتال می توان عکس های تبلیغاتی را با کیفیت بسیار مناسب گرفت و با آمدن دوربین های دیجیتال به بازار عکاسی تبلیغاتی به یک تحول گسترده ای مواجه شد و با رشد شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام کمک زیادی به عکاسی تبلیغاتی کرد و بیشتر کسب و کارها می توانند از محصولات خود با تصاویر با کیفیت عکس بگیرند و در اختیار مشتریان قرار دهند و همین امر باعث جذب مشتری و افزایش فروش محصول شما خواهد شد.

سخن پایانی

در معرفی عکاسی تبلیغاتی می توان به این مسئله اشاره کرد که توجه به نکات عکاسی تبلیغاتی می تواند هر کسب و کاری را رونق و متحول کند البته یک تیم حرفه ای که به لحاظ فنی با اصول بازاریابی و تبلیغات آشنایی داشته باشد به همین منظور شما می توانید با شرکت نکسوس ارتباط  و از نحوه سفارش این عکاسی اطلاع حاصل کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برچسب‌ها: بدون برچسب

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *