تبلیغات و تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ چگونه دیجیتال مارکتینگ را شروع کنم؟

 

دیجیتال مارکتینگ، بازریابی آنلاین، تبلیغات اینترنتی… هرچیزی که شما اسم رو بزارید.بازریابی آنلاین امروزه یکی از دغدغه های هر شرکت و بیزنسی است.به غیر از این استفاده از اینترنت در دو دهه ی گذشته دو برابر شده است و همچنین با آمدن ویروس کرونا و تعطیلی مشاغل در سطح کشور دیجیتال مارکتینگ به ابزاری مهم تر از دیگر ابزار های بازاریابی تبدیل شد.این تغییر باعث تاثیر بزرگی بر نحوه خرید و ارتباط گرفتن مشتری با کسب و کار ها شد.

خب، دیجیتال مارکتینگ چیست؟ تعریف ساده دیجیتال مارکتینگ این است، دیجیتال مارکتینگ مانند هر نوع بازریابی دیگر، راهی برای ارتباط گرفتن و تاثیر گذاشتن بر مخاطب هدف و مخاطبی که پتانسیل خرید از شما را دارد. تنها تفاوت دیجیتال مارکتینگ با دیگر راهبردهای بازاریابی این است که شما به صورت  آنلاین و از طریق فضاهای آنلاین با مخاطب هدف ارتباط میگیرید و بر مخاطب هدف تاثیر میگذارید.

 

بازاریابی آنلاین

دیجیتال و بازرایابی آنلاین

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اساسا دیجیتال مارکتینگ هرگونه سعی و تلاش یا دارایی های بازریابی آنلاین شما است. در واقع با داشتن استراتژی هدفمند در جهت ارتقا کسب و کار خود با استفاده از تبلیغات و ابزارهای دیجیتالی آنلاین یا آفلاین را میتوان تعریفی از این موضوع دانست. و مهم تر از استراتژی،  بررسی جایگاه فعلی خود در کسب و کارتان و جایگاهی که انتظار دارید در آینده بدست آورید.

ایمیل مارکتینگ، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک، بازریابی شبکه های اجتماعی، اینستاگرام مارکتینگ و حتی بلاگری(ولاگری) مثال هایی از بازریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ هستند.تمامی راهبرد های بازاریابی آنلاین به شرکت و کسب و کار شما کمک میکند تا مخاطب هدف به سمت شما جذب شود و در نهایت فروش اتفاق بیوفتد. 

در ادامه مقاله به دارایی های که شما برای دیجیتال مارکتینگ دارید و استراتژی های دیجیتال مارکیتنگ برای کسب و کار ها را به شما معرفی میکنیم.

دارایی هایی که شما برای دیجیتال مارکتینگ دارید:

-وبسایت

– برند( لوگو، آیکون، نام تجاری و ..)

-ویدیو(تیزر تبلیغاتی، پادکست، موشن گرافی و …)

عکس (اینفوگرافیک ها، عکس از محصول، عکس های تبلیغاتی و…)

محتوای متنی (محتوای سایت و وبلاگ، کتاب های الکترونیکی و …)

صفحات شبکه اجتماعی (اینستاگرام، یوتوب، آپارات، لینکدین، تلگرام و …)

ممکن است شما فکر کنید این که تمام دارایی های کسب و کار من برای دیجیتال مارکتینگ نیست، نکته مهم این است که این لیست بسته به نوع کسب و کار ممکن است کمتر یا بیشتر باشد و این لیست مدام در حال رشد است.

 

تعیین استراتژی های دیجیتالی

تعیین استراتژی های دیجیتالی

 

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ

این لیست هم مانند لیست قبل به طور مداوم در حال گسترش است اما در این مقاله به مهمترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار ها اشاره می کنیم. اینکه در شروع برای کسب و کار خود استراتژی و برنامه ریزی هدفمند داشته باشید چراغ راهی ست برای قدم نهادن به سمت آینده ای امیدوار کننده ، اما بسیاری از کسب و کارها بدون توجه به این موضوع شروع میکنن و بعد از ضرف هزینه و زمان زیاد نا امید میشوند. اینجاست که هدف گذاری دقیق و تعیین استرتژی دیجیتالی بسیار مهم و حیاتی میباشد.

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک در واقع یک نوع از راهبردهای دیجیتال‌ مارکتینگ است که در آن شما به ازای کاربرانی که بر روی تبلیغات شما کلیک می کند پول پرداخت می کنید برای مثال گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگل یکی از انواع تبلیغات به ازای پرداخت برای هر کلیک است

تبلیغات در موتورهای جست و جو

گوگل، بینگ و یاهو در واقع این موتور های جست و جو به شما اجازه میدهند تا تبلیغات متنی خود را در نتایج صفحات موتور های جست و جو نمایش دهید.تبیلغات در موتور های جست و جو یکی از بهترین راه ها برای دستیابی و مخاطب هدفتان است چرا که مخاطب هدف شما محصول یا خدمات شما را در موتور های جست و جو دنبال میکند.

سئو ( بهینه سازی موتور های جست و جو)

اگر که شما هم علاقه ایی به پرداخت کردن برای تبلیغات موتور های جست و جو یا تبلیغات کلیکی ندارید.بهینه سازی موتور جست و جو (سئو)  بهترین راه برای دیده شدن و بازاریابی آنلاین شما است.در واقع یکی از ارزان ترین روش های دیجیتال مارکتینگ سئو است ولی شما باید استمرار تلاش و وقت بیشتری بزارید البته اگر وقت کافی برای سئو کردن سایت خود ندارید میتوانید به بخش خدمات مبتنی بر دیجیتال مارکتینگ سایت مراجعه کنید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

اکثر پلتفرم های شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، پینترست و اسنپ چت به شما اجازه میدهند تا شما در آن جا تبلیغات خود را انجام دهید.تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای ایجاد آگاهی برای مخاطبان هدفی است که ممکن از وجود محصول یا خدمات شما آگاهی نداشته باشند البته این مورد فعلا در ایران قابل اجرا نیست.

 

بیشتر بخوانید : چگونه از بازدهی تبلیغات اینستاگرام مطمئن باشم؟

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی

مانند سئو، بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز کاملا رایگان است. در واقع مانند سئو یک راه اورگانیک ولی زمان بر است و تلاش بیشتری نیاز دارد ولی در طولانی مدت بازدهی بیشتری به شما خواهد. اگر شما برای کسب و کارتان نیاز به حضور در شبکه های اجتماعی و بازاریابی شبکه های اجتماعی دارید میتوانید به بخش خدمات مبتنی بر شبکه های اجتماعی مراجعه کنید.

(CRO) بهینه سازی نرخ تبدیل

 بهینه سازی نرخ تبدیل در واقع علم و هنر بهبود و ارتقا تجربه کاربران آنلاین شماست.اکثر اوقات کسب و کار ها از بهینه سازی نرخ تبدیل استفاده میکنند تا ارتباط بیشتری با مشتری های آنلاینشان داشته باشند مانند تماس های تلفنی، چت و …)

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی دیگر از متد های دیجیتال مارکتینگ است. این استراتژی برای دیجیتال مارکتینگ در اکثر فضاهای دیجیتال مانند سایت، اینستاگرام، لینکدین و .. قابل پیاده سازی است و راهکاری بسیار مناسب برای آگاهی سازی برای مخاطبان هدف شما است.

 

استرتژی ایمیل مارکتینگ

استرتژی ایمیل مارکتینگ

 

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی ترین راهبردهای دیجیتال مارکتینگ است که هنوز هم جواب میدهد.دیجیتال مارکتر ها از ایمیل مارکتینگ معمولا برای پیشنهادهای خاص قراردادی، اطلاع رسانی از رویداد و محتوا های خاص استفاده میشود.

 بازاریابی آنلاین، بازریابی آینده است.علاوه بر تمامی مزیت هایی که در مورد دیجیتال مارکتینگ در این مقاله درباره شان صحبت شد  شما میتوانید در قسمت مشاوره و استراتژی نتایج برخی از مشتری های مارا که از خدمات مبتنی بر دیجیتال مارکتینگ و شبکه های اجتماعی استفاده کردند را مشاهده کنید.همچنین شما میتوانید عضو سایت شوید و از یک ساعت مشاوره رایگان در مورد بازاریابی و تبلیغات دیجیتال کسب و کارتان استفاده کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظر خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *